We kunnen er niet meer naast kijken, Covid19 is terug in opmars. Daarom willen we even enkele richtlijnen herhalen:

  • voor / tijdens / na de training
    • we dragen ons mondmasker tot we in de kleedcabines/sportzaal zijn
    • we ontsmetten onze handen bij het binnenkomen én bij het buitengaan
    • er wordt gedoucht voor het zwemmen
    • er wordt niet gedoucht na het zwemmen
    • zorg voor voldoende afstand 1,5m zeker tijdens rustmomenten
  • je bent ziek of voelt je niet fit
    • blijf thuis; kom zeker NIET trainen, hoe graag je ook zou willen
    • raadpleeg je huisarts om advies en volg dat stipt op
    • verwittig enkel de trainster
  • je komt terug van reis
    • groene zone = ok
    • oranje zone = volg de richtlijnen die de overheid voorschrijft
    • rode zone = 14 dagen quarantaine, test laten uitvoeren en enkel de trainster verwittigen
  • Bij een test met ziekteverschijnselen (en GEEN hoog risicocontact)
    • NIET komen trainen tussen afname en resultaat van de test
    • wanneer de test NEGATIEF is en je hebt geen ziekteverschijnselen (koorts, …) meer, dan mag je terug komen trainen
  • Wanneer je wordt gecontacteerd door contacttracing OF je had nauw contact met iemand die POSITIEF test
    • vanaf dat moment kom je NIET meer trainen
    • je verwittigt je trainster
    • je laat je testen
      • NEGATIEVE test  -> pas 14 dagen nadat je de trainster verwittigd had en er zijn in die periode geen symtomen opgekomen, dan mag je terug komen
      • POSITIEVE test -> zo snel mogelijk laten weten aan de trainster; de volledige groep moet in quarantaine en zich laten testen; pas 14 dagen nadat je de trainster verwittigd had en je hebt minstens 3 dagen geen ziektesymptomen meer, dan mag je terug komen

Hopelijk kunnen we zo ons steentje bijdragen om Covid terug te dringen, terwijl we toch mogen blijven genieten van onze sport!